Wednesday 26 October 2011

Dubbel Dubbel

När jag kom hem från jobbet igår blev jag överraskad av att jag skulle tas ut på "riktig" födelsedagsmiddag (och anfallen av hunden då men det är ju petitesser...). Vi skulle gå till det nya dumpling-stället Dubbel Dubbel som var nyöppnat i Linné! NAM! Älskar dumplings. Finns inte så många ställen i vårt avlånga land som serverar dem tyvärr.


Första intrycket av restaurangen var väl tyvärr lite sådär. De hade bl.a. pallar istället för stolar. Det fanns dessutom inga klädhängare så jackan var man tvungen att lägga på sin pall och sitta på den.... Hade det varit lite bekvämare kanske vi hade stannat lite längre.


På väggarna hade dem spikat upp ljusa träplankor och målat streck i olika färger, strecken var även målade på golvet. Jag tyckte det såg billigt ut, men tydligen så är det hippster att göra så? bah!


Menyerna fungerade även som tallriksunderlägg. Do I need to say more?


MEN! Trots allt var maten var väldigt god. De hade någonting som hette Mandao vilka var väldigt mumsiga. Skulle ha kunnat bara äta sådana. Muuuuuuuuums.


Sen fick vi in wontons också, nam!



Och en liten ensam dumpling. Glömde tyvärr bort att ta kort i stundens hetta.

Nu måste jag gå tillbaka och jobba, slut på rasten. Raaaaaaaaawr.

Jag kommer iallafall gå tillbaka till Dubbel Dubbel och äta fler mantaos.

No comments: