Monday 31 October 2011

Halloween

Nu ska ni få höra vad som hände här ikväll. Det ringde på dörren (nej, det ringer inte så ofta på vår dörr!) och utanför stod två måttligt unga killar. Undrade vad dessa pojkspolingar ville mig så sent (nåväl klockan var väl inte mer än 18, men det var mörkt ute så det räknas som sent), ena hade dragit ner sin mössa över ansiktet så det täcktes helt. Till min förvåning frågade dem:

"Bus eller godis!"

Whops! Det var ju Halloween ikväll, hade jag helt missat så jag hade tyvärr inget godis hemma. Men vettetusan om dem hade fått något godis i vilket fall. Killarna var ju inte ens utklädda! Att dra mössan ner över ansiktet är väl ingen utklädnad!? Ska man ut och "godis eller bus"a kan man väl iallafall ha ansträngt sig lite?

Inte utfördes något utlovat bus heller! Så jag måste säga att min första "bus eller godis" upplevelse föll pladask och blev ett fiasko.

Hmpf, dagens ungdom!

1 comment:

pubes said...

sv: tofu? är inte det svamp? herrejäklar va gött det var!

ja, men idag är en ny dag, så du kan ju käka det idag? :D