Sunday 23 October 2011

Mästerbakarens dagbok

Som ni (förhoppningsvis!?) läste i mitt senaste inlägg så gå denna söndagen i bakandets tecken. Nu är allt äntligen färdigbakat. Känns skönt att redan vara färdig så jag kan syssla med annat resten av söndagen. Som att exempelvis pilla mig i naveln....

Här är mina brysselkex (som är pimpade med kanel!) innan de ska in och mogna i ugnen.


Jag smakade ett när de hade svalnat lite och blev ledsen över att den inte smakade någonting. Men sen kom Mark och moffade en och sa att dem var jättegoda, phew! Det var bara min igentäppta snok som spelade mig ett spratt.


Kärleksmumsbasen när den gräddas i ugnen. Och ja, jag vet, vår ugn är skitig. Det visar bara på att den är välanvänd.


Tada, ser den inte väldans god ut? Mark får smaka på den när den svalnat och ge mig domen, NAM eller BLÄ.



Nu har vi iallafall massor att mumsa på imorgon på jobbet. Alla kommer sitta sockerhöga på måndagsmötet, mihihi!

Over and out.

No comments: