Sunday 26 February 2012

Englandsresan

Skrev förut att jag skulle berätta lite om vår resa till England. Vi åkte från Göteborg i onsdags morse jag och min stiliga man.


Vi åkte bl.a. för att överraska Marks familj med ett besök.

En bild på fina City Airport från fönstret där jag satt. Vi åkte från ett regnigt Göteborg till ett vårsoligt England!


Vännerna som vi sov hos första natten hade denna lilla rackare, Archie, som blev min vän direkt.


Här sitter jag i bilen torsdag förmiddag och laddar inför vår 4h långa roadtrip norrut mot Somerset där Marks familj nu bor. Det var nästan 3år sedan vi träffades allihopa så det var riktigt roligt att se dem. Även om de bodde mitt ute i ingenstans på landet!


På vägen till Somerset stannade vi vid KFC och åt. Jag åt chicken popcorn. Vi borde verkligen ha det i Sverige, så smarrigt! Om det verkligen är något jag saknar mellan våra Englandsresor så är det maten. De har så mycket godare onyttigare matkultur där. NOMNOMNOM


Vi körde förbi Stonehenge. Orkade inte stanna så jag tog en bild från bilen.


Hemma hos Marks föräldrar fick jag en till kompis. En ÖVERviktig, fisande (som stank värre än ett överfullt utedass på sommaren) labrador.


Som sagt, maten i England är suverän. Tur att jag inte bor där, skulle jag nog rulla fram vid det här laget. Här åt vi indisk mat. Det var så gott att det vattnas i munnen på mig nu bara av att se bilden.


Nu undrar ni säkert vad det är jag håller i på bilden. Det är en split fingered doughnut, avlång munk med sylt och grädde. Det är så nedrans gott. Kunde inte ens hejda mig att ta en tugga innan jag kunde fota rackaren.



Hmmmm, blev mycket matbilder.

Jag kan ju erkänna nu att det kanske inte är de bästa bilderna jag tagit, men det är ju bilder på de viktiga sakerna i alla fall. Inte så att jag missade att ta bilder på vackra byggnader och landskap. Glömde helt enkelt av att ta bilder när vi var ute. Men, men, vad är en bal på slottet?

Vi hade i alla fall jätteroligt. Jag saknar alla där borta och det känns konstigt och tomt att sitta hemma själv nu. Mark kommer ju inte hem förrän på torsdag. Nu ska jag kolla på TV och sedan gå och sussa, natti!

No comments: