Monday 11 June 2012

Tjejvättern 2012

När vi åkte mot Motala laddade vi med lite bra energi inför tjejvättern!



När vi väl kom till Motala laddade vi med mindre bra energi inför tjejvättern, friterade (!? I say whaaaaat) köttbullar. Det var INTE gott kan jag ju säga. Motala visade inte upp någon bra matkultur direkt...



Vi satte upp vårt tält som vi skulle sova i. Dock tog vi till slut skydd i Emmas föräldrars husbil eftersom det SPÖREGNADE. Varför sova i ett rått, fuktigt tält när vi kunde sova i en varm mysig (aningen liten) husbil? Vi fick upp tältet utan problem i alla fall och det stod där så fint!



Innan tjejvättern.



Efter tjejvättern. Ser inte direkt ut som att jag precis cyklat 10mil, eller hur? 

Vi kom i mål på 4h och 5min, detta är inklusive 3pauser på depåerna, den egentliga cykeltiden var 3h 50min. Jag är jekla nöjd med min prestation! Trodde att jag skulle ta mig i mål runt 5h. 


Vi bodde inte på en riktig camping, utan en tillfällig som de satt upp inför tjejvättern, halvvättern och vätternrundan. De hade inga riktiga toaletter utan bara dessa bajamajor. Jag hade ont i magen när jag kom hem på söndagen, tänkte inte direkt sitta och bajsa på en sådan om det inte var NÖDFALL. Usch och fy.


Efter vi cyklat tittade solen fram så vi kunde grilla! Det var rysligt gott måste jag säga. 



Får vi se om jag kommer cykla vätternrundan (30mil) nästa år kanske? Eller halvvättern (15mil) i alla fall...

No comments: