Wednesday 10 October 2012

Första ultraljudet

Äntligen var dagen för första ultraljudet här! Kändes som vi hade väntat en hel evighet för att få se lilla Dobby Danger. Innan på BVC har de ju inte ens tagit ett graviditetstest på mig så kunde ju inte med 100% säkerhet veta att det faktisk låg en liten bebis där inne, jag kanske bara började få ölmage?

Det var i alla fall otroligt skönt att se Dobbys lilla hjärta slå där på skärmen och få höra av sköterskan att allt såg bra ut med det lilla livet. Hon sa ju självklart att de inte kunde se alla defekter men det mesta.


Här ligger hen och skvalpar! Ligger och suger på fingrarna gjorde bebisen också. Det kändes jättekonstigt att man ändå kunde se så pass detaljerat på ultraljudet. Såg verkligen allt! Visst förstod jag att vi skulle kunna se bebisen, men det gick ju att urskilja saker som revbenen. Vet inte om jag helt fattat än att det är ett liv som växer där inne.


Tydligen ligger min moderkaka i framvägg så det kommer att ta längre tid innan jag känner av riktiga fosterrörelser (men jag tycker i alla fall att jag har känt Dobby lite svagt därinne).


Efter ultraljudsundersökningen var vi så glada båda två att vi bestämde oss att köpa våra första barnkläder. Har inte riktigt vågat innan. Köpte två par strumpor och en mössa, plus en paket med bodysar (som inte kom med på bild).


Jag fick köpa min älskade björndräkt! Den som Mark svor över sin döda kropp att vi ALDRIG skull köpa. Han mjuknade nog upp lite efter att ha sett bebisen i magen. Den är så söt att jag håller på att dö, har t.o.m. en liten svans därbak.


Magbild vecka 19. Har inte hänt så mycket än. Mer än att jag nu vet att jag inte ska ha på mig de beige byxorna under graviditeten. Sitter jättebra på när jag står upp, men så fort jag sitter ner i dem håller jag på att dö av obehag, usch.


Nu ska är jag nerbäddad i soffan och ska vila mig. Helt slut efter att ha varit utanför hemmet 4timmar. Har legat sjuk hela veckan så kanske inte så konstigt, men hade hoppats på att jag skulle må bättre idag. Men men, sånt är livet! Nya tag imorgon förhoppningsvis. Tjing!

1 comment:

Gaymasen said...

Men så roligt! :D

Och tack för frisörtipset ska kolla upp det :D