Sunday 25 November 2012

Sprutor i magen

Så i fredags åkte jag till BM för att bl.a. mäta Dobby Danger. Lilla Dobby följer normalkurvan och var inte särskilt samarbetsvillig när hon skulle lyssna på hjärtljudet. Gömde sig och karatesparkade barnmorskan när hon försökte hitta Dobby.

Berättade för min barnmorska att jag haft ont i vaden några timmar under torsdagen, men att det hade släppt. Hon tog dock detta på största allvar och skickade iväg mig till Östra sjukhuset för att kolla upp så att jag inte hade fått någon blodpropp i benet.

Jag hade ingen propp i fredags. Men tydligen ligger jag i riskzonen för att få problem med proppar under graviditeten så nu måste jag ta blodtunnande sprutor varje dag.


Det är bara att bita i det sura äpplet och ta dem! Det värsta var nog dock att ett paket med 25 sprutor kostade 830:-. Billigt och bra...... Precis vad vi behöver nu! Tur i alla fall att de ingår i högkostnadsskyddet så max jag kommer behöva betala för sprutorna är 2200:-.

På fredagskvällen gick jag och Emma och käkade indiskt först, sedan gick vi på VIP-bio och kollade på senaste Twilight filmen. Det var lite häftigt att gå på VIP.



Fördelar: Sköna stolar, gott om benutrymme, bord mellan stolarna, 18års gräns, gratis findricka (pet-flaskor istället för de vanliga muggarna), egen toalett i VIP-loungen.
Nackdelar: Dyrt, liten salong så det blir ju inte samma maffiga känsla.

Det var i alla fall kul att uppleva det och kändes lite lyxigt sådär på en fredagskväll!

Nu ska jag slappa i soffan resten av dagen, förutom en promenix med vovven.

Bajj!

No comments: