Monday 4 April 2011

Plötsligt händer det

Jag har sett årets första vårblomma!

I helgen har jag kollat på Fredrik Steens hundcoachen och läst en massa på internet om hunduppfostran så vi har infört lite nya regler för vår Svea. Men det är inte lätt kan jag säga!

Bl.a har vi ju haft problem med att hon inte äter. Men nu så har hon börjat äta igen. Det varierar när på dygnet hon äter. Jag har ställt ner hennes skål med en dygnsranson med mat så att hon kunde äta när hon ville. Mycket för att det blev svårt för oss att hålla koll på hur mycket hon egentligen åt. Oftast är det sent på kvällen.

Iallafall tänkte jag att jag nu på morgonen skulle införa att maten står nere i 15min och sedan tar vi bort den tills nästa gång. Dock blir det ju lite svårt om hunden går och sover istället för att ens gå och sniffa på maten...

No comments: