Sunday 8 January 2012

Mario 1-1 mini

Jag behövde köpa lite mer Hama mini pärlor idag så Emma skjutsade mig till Frölunda torg så jag kunde gå till Panduro. Men när vi kom dit så hittade jag inte pärlorna. Gissa vad? De hade inte mini storleken på det Pandurot. Pfff! Vi fick styra kosan mot stan istället. Inte för att dem hade så mycket mer minipärlor där. De ska tydligen dra ner på sortimentet och bara sälja enstaka färger. Fick iallafall tag på några påsar så får jag väl köpa resten på nätet.

Sedan när jag kom hem började jag med projektet att göra level 1 ur spelet Super Mario Bros med mini pärlor till Mark. Jag och Emma började ju att göra med vanliga pärlor igår. Det är jäkligt pilligt kan jag säga, för att få på pärlorna smidigast på pärlplattan får jag sitta med en pincett. Det kommer nog bli väldigt häftigt när det väl är färdigt!

Den gjord av minipärlor är ju såklart figuren längst till höger. La en likadan figur gjord med de större pärlorna bredvid och en smörkniv så ni skulle kunna se skillnaden.

No comments: