Monday 16 January 2012

USA snack

Ser ni vad det är på bilden?

En twinkie! Har sett dem i amerikanska filmer och suktat efter att få sätta tänderna i en. Har ingen aning om vad som är i den, men den ser ju så himla god ut! Tack vare David sitter jag här nu med min twinkie och väntar på att Mark ska äta upp sin middag så jag kan få glufsa i mig.

Funderade ett ögonblick på att gömma undan den och vänta på det perfekta ögonblicket att äta den, men dem har tydligen väldigt kort hållbarhetstid så den skulle hinna bli dålig. Sen skulle väl säkert David ta tillbaka den om han fick nys om att jag sparade den!

-------------------------

Efter en LÅNG väntan hade Mark ätit upp och jag fick smaska på min efterrätt. Hur den smakade? Jag hade nog lite för höga förväntningar på den lilla rackaren. Sockerkaksdelen (utsidan) hade en citronsmak och jag har väldigt svårt för citrus i det formatet och insidan var som mumsig marshmallow fluff, vilket var gott.

Aja, nu slipper jag iallafall sukta efter twinkies i framtiden!

No comments: