Wednesday 28 March 2012

Bergsklättring

Igår kväll och i förrgår kväll vandrade (ja det är närmre än det låter) jag och Svea upp i bergen för att springa av henne och leka lite. Så fort jag släpper henne lös där uppe i skogen springer hon runt som en tok! Dock gick vi högst upp på berget först för att se så det inte låg någon älg och ruvade någonstans...

Jag har inte världsbäst inkallning på Svea heller så det är lite shaky att ha henne lös. Men hon var duktig och lyssnade, till vi kom ner för berget. Då fick hon nys på någonting och kubba som en gnu upp på andra sidan av berget. Som tur var hade jag en pipboll i fickan som jag började pipa med frenetisk och kalla in henne. Dra på trissor, hon kom tillbaka direkt! Plötsligt händer det...

Igår beställde jag och Mark en Garmin GPS löparklocka från Amazon. Jag hade tittat på den inne på Stadium tidigare och visste inte om jag ville ha den eller en annan GPS klocka från Nike. Garminklockan kostade alldeles för mycket för att slå till på plats. Tur var väl det för vi köpte den för 1400:- billigare på nätet! Det lönar sig alltid att kolla runt innan man köper saker. Hoppas inte leveransen är allt för lång bara.

No comments: