Sunday 13 May 2012

Resultat Göteborgsvarvet 2012

OBS! Varning för gnäll!

I år kom jag i mål på tiden 02:19:26, min måltid var 2:15 så jag är väldigt besviken.

Inte så mycket på mig själv som på min astma. De första 10km gick OK men var tunga, sedan pallade jag inte att andas så fick gå en hel del = det kändes inte bra inuti kroppen + dålig tid. Sen var det jäkligt varm och blåsigt hela varvet. När de första grupperna startade var det mulet och svalt, när jag startade var det gassande sol och varmt, puh!

Det positiva med loppet var att det kändes bra i benen, förra året hade jag sketont i benen efter ca 12km och jag knappt kunde röra mig efter loppet.

Så, slut på gnäll. Nu får jag släppa det och blicka framåt! Ska på en astmautredning på måndag och sen ska jag ladda om för Stockholms halvmarathon som jag och Emma ska springa. Nu ska jag slappa hela dagen, herrå!

No comments: