Monday 18 March 2013

Första promenaden

Idag gick vi på en promenad hela familjen. Första gången Freja åker i barnvagnen. Det gick jättebra, hon låg bara och snusade och hade det gött.

Svea var med också. Väldigt exalterad och stressad i början men lugnade sedan ner sig lite. Kommer nog gå bra i framtiden när vi tränat lite!

Sen undrar jag vem faen som uppfann amning!? Det är svårt, det gör ont! Alla mammor borde få gå en kurs på bb om hur det ska gå till. Visst fick jag stöd av BM på bb men med tanke på att det var ny personal minst 2ggr per dag så fick jag så många olika råd så det blev ju bara pannkaka ändå!

Vi ska få hembesök av BVC imorgon så hoppas att hon kan hjälpa mig att träna Freja på att ta ett ordentligt grepp så jag slipper ha ont genom hela amningen.

Nu ska jag passa på att äta medan Freja är nymatad (vilket iof inte betyder så mycket då hon kan vara hungrig igen om 5min!), tjingeling!

No comments: