Thursday 21 March 2013

Klumpeduns

Familjen var ute på en liten promenix idag, iväg till torget för att besöka apoteket. Gick väl sådär kan jag ju säga.

När jag skulle gå in på apoteket så fungerade inte dörrknappen så jag fick backa in med barnvagnen för att kunna trycka upp dörren själv. När jag kom in stod en gubbe i vägen vid ingången så jag kunde inte vända vagnen så jag fortsatte att backa in.

Tror ni inte att jag snavar över en ställning med kundkorgar som stod på en typ trälåda av något slag. Måste ha landat på den med låret på något sätt, slog hål i mina jeans och slog upp ett sår på låret. Jag kommer säkert vara blå över halva benet imorgon!

Om gubben som stod i vägen, och inte flyttade på sig när han såg att en barnvagn kom in, kom fram för att hjälpa mig när jag låg och sprattlade på golvet bland kundkorgarna? Självklart inte, han gick bara ut. Om apoteksbiträdet som kom fram för att kolla om jag var ok kommer att komma ihåg mig för all evighet? Självklart!

Tur i oturen var i alla fall att jag instinktivt släppte taget om vagnen så Freja inte behövde lida för sin mors klumpighet.

Vad vi lärt oss av detta? Kör över gubbjäklar!

No comments: