Friday 2 July 2010

Rena fötter

VARNING FÖR GNÄLLIGT iNLÄGG!

Idag känns det som att jag har skurat en hel del kiss och bajs. Inte bara Sveas heller...

För några timmar sedan var Dusk på toa och lättade på trycket. Detta hörde Svea och sprang dit som ett spjut. Eftersom jag stod och diskade hann jag inte stoppa det hela. Dusk blev livrädd - trampade i sitt eget bajs - flög ut ur kattlådan och ja ni kan nog räkna ut resten. Slutade iallafall med att jag fick skrubba en del kattbajs.

Nyss när Svea lekte som en galning i sin säng började hon kissa. Tror inte att hon märkte det först. För när hon märkte att shit jag kissar så försökte hon ta sig ur sin säng. Detta ledde till kiss i hennes säng och sedan på golvet. Medan jag skrubba kissade hon lite till i vardagsrummet. Tror att jag trampa i lite så det blev till att tvaga fötterna ordentligt. De är iallafall rena nu!

Vissa dagar känns det inte som att vi går framåt alls med rumsrenheten. Dagar som denna.. Det var inte bara under dessa två situationer som det idag hamnade inomhus istället för utomhus. Väntar med spänning på den dagen då vi klarar oss utan något kiss eller bajs inne! Hoppas det händer innan jag börjar jobba.

1 comment:

Elinor said...

Haha e det inte underbart med djur så säg ;)