Saturday 15 January 2011

Varför kan inte vissa bara hålla snattran?

En sak jag verkligen inte förstår med en del hundägare är varför de inte bara kan hålla käft? När jag var ute med Svea nu var det en gubbe som kommenterade varför jag har min hund kopplad. Blir så trött på människor, varför måste de bry sig?

Jag ha Svea lös ute när det inte finns andra omkring oss för att hon ska lära sig lyssna när jag kallar på henne. Är det så svårt att förstå? Jag vill inte ha på mitt samvete att hon hoppar på ex. något barn eller nån gamling. Hon är fortfarande i den åldern då ALLT och ALLA är hennes bästa vän som vill leka med henne, men så är ju inte direkt verkligheten. Det är inte alla där ute som uppskattar att bli påhoppad av en schäfer tyvärr, annars hade jag kunnat ha henne lös 24/7.

Dessutom borde just den gubben ha sin hund kopplad oftare då den i höstas var ute i vägen och lufsade när jag och E kom körandes (inte mitt i vägen men tillräckligt långt ut för att kunna bli påkörd om förarna inte var uppmärksamma). Gubben gick åtmindstonde 50m FÖRE hunden.......

Koppeltvång kanske säger nåt också?

LÄMNA MIG IFRED!

No comments: