Sunday 6 February 2011

Råttfångare

Vi har inte bara två musfångare i familjen, utan även en råttfångare. När jag tog ut Svea på sin morgonpromenad så lät jag henne vara lös en stund. Så ser jag hur hon har någonting i munnen och skuttar fram på ett väldigt lyckligt sätt. Det som hon har i munnen har en låååång svans. Uuuuuuuuush!

Jag försöker locka tillbaka henne men hon är för glad över sn fångst som hon har lagt på marken och rullar sig över. Jag går fram till henne försiktigt så att hon inte ska ta råttan och lägga benen på ryggen. Men hon backar bara bakåt (har rest lite ragg, undra varför?) och låter mig koppla henne. Jag blir väldigt förvånad då hon alltid annars är väldigt mån om att INTE låta mig komma nära när hon fått tag på en fångst.

Nu står hon iallafall med husse inne i duschen. Hon luktade lite unket. BLÄÄÄÄ

No comments: