Wednesday 2 February 2011

Uppmärksam lyssnare

(andra gången jag skriver detta blogginlägg då min mobil fick för sig att dö mitt i det andra!)

Varje morgon så lyssnar jag på Morgonpasset i P3. Oftast när jag sätter på radion (ca 7:30) sänder de korta nyheter, som de gör varje halvtimma. Så jag anade inga oråd när det var nyheter imorse också. Satt och åt min frukost och fibblade med mobilen. Sedan 7:52 fick jag en konstig känsla i kroppen. Varför var det fortfarande nyheter? Har jag ens hört någonting av Morgonpasset?

Nej det hade jag inte. Vår Squeezebox (ja den heter så!) har krånglat med WiFi de senaste dagarna så jag har inte kunnat lyssna på radion ordentligt. Jag satte min man på att fixa problemet, och det gjorde han ju såklart. Jag fick även med en liten bonustouch. Han ställde in P1 som min förvalda favorit istället för P3. Inte så konstigt att jag suttit och lyssnat på nyheter hela morgonen!

Jag får inte ens lyssna på mitt radioprogram påväg till jobbet, iPoden har varit på (i min väska) sedan igår morse så gissa hur mycket batteri jag hade kvar...

No comments: