Thursday 8 December 2011

Överraskningarnas afton

En lista på sådant som hänt ikväll som överraskat mig:

1. Just innan jag skulle ta ut Svea på sin kvällspromenad så hon kunde få bajsa tittade jag ut och märkte att det spöregnade. Bedyrade för Mark att jag drabbats av akut feber och var tvungen att gå och lägga mig på stört. Men han trodde inte på mig. I say whaaaat!?

2. Gick in i badrummet för att hämta mina regnkläder så jag kunde ta ut hårbollen som inte ens har förnuft att ha lärt sig gå på toa än, fattar hon inte hur praktiskt det skulle vara kvällar som denna? Utan att tända lampan i badrummet trevade jag efter mina regnkläder som låg ovanpå tvättkorgen. Fick en smärre hjärtattack när jag istället för mina regnkläder grabbade tag i något hårigt! Som mjaaaauuuuuu'ade när jag greppa hennes päls. Tydligen låg Dusk och sov på tvättkorgen.

3. När vi klampa runt i vattenpölarna såg jag att snart skulle Svea få ett ryck och kasta sig ut i kopplet. Förberedde mig genom att hålla emot. Hon kubba iväg men det var ingen fara eftersom jag hade ett bra fotfäste, även fast jag bara hade gummistövlar. Men när Svea kubba så gled jag efter, det var is under hela stora vattenpölen. Panik!

4. Jag lyckades att hålla balansen även om jag ofrivilligt åkte skridskor flera meter!

5. Regnet var inte bara blött, det var BLÖTT. Vi kom hem blöta som dränkta möss även fast vi hade regnkläder på oss.

6. Svea behövde tydligen inte ens bajsa.

Nu - glögg.

No comments: