Thursday 22 December 2011

Stressig afton

Vi kom fram till Sthlm oskadda, inge kiss på varken tåg eller station. SJ lyckades t.o.m imponera mig med att rulla in på stationen 5min för tidigt.

Men sen när vi kom hem till brorsan blev det lite värre. Svea var så stressad att hon inte ens kunde tänka tanken att kissa eller bajsa ute. Katterna vägrade lämna badrummet. Dusk gömde sig i handfatet och Munchkin gömde sig under taket till kattburen (jag hade tagit av taket så att katterna skulle våga sig ut). Svea drack en massa vatten men efter en stund så fick hon för sig att kräkas ut allt detta vatten på golvet. Tur i oturen var väl att hon inte spydde på mattan iallafall. Svea har ränt omkring och gnällt i 3h, tills jag "tvingade" henne att lägga sig bredvid mig så jag kunde hålla om henne och täcka för ögonen så hon kunde slappna av.

Efter det vände det. Hon gick bort till dörren och visa att hon behövde gå ut, både bajsa och kissade (slapp jag oroa mig för kiss på deras matta). Sen fick vi en mysig promenix i snön. Jaaaaa, det är snö i Sthlm. Inte jättemycket snö men det räcker för mig, med tanke på att vi inte har någon snö alls i Göteborg.

Nu ska jag nog dra upp bäddsoffan och lägga mig och kolla på tv, trött som en gnu och känner att det är dags för mig att slappna av. I några timmar iallafall. Tjenixen!

No comments: