Saturday 20 July 2013

Motion

Har kommit igång lite med motionen igen nu. Börjat ta ut Svea på morgonen på en långpromenad, idag började jag även jogga lite smått i korta partier. Stackars Svea är helt utslagen efter!

Känns lite mer motiverande nu då jag slutat amma kan börja ta min astmamedicin igen. Plus att Freja sover bättre på nätterna, vaknar oftast bara en gång (om ens det) och äter, så jag får en bättre nattsömn vilket leder till att jag går upp tidigare på morgonen.

Idag var jag exempelvis sjukt effektiv på morgonen. Innan klockan 10 hade jag hunnit med att:

Mata bebis klockan 6.
Kä på bebis pyjamas (hon kan inte sova ned pyjamas nu för hon blir alldeles för varm, men jag brukar sätta på den på morgonen för hon är så nedrans söt i sina pyjamasar!).
Leka med ovannämnda bebis.
Dricka kaffe och äta smörgås (smörgåsen fick jag ångra lite smått i mina joggpartier!).
Söva bebis och lägga i sängen.
Gå ut med Svea på långpromenad 1h.
Ge Svea frukost.
Duscha och tvätta håret.
Koka katrinplommon och göra puré av det.
Diska och sterilisera alla nappflaskor.
Fixa en kanna steriliserat vatten.
Fylla diskmaskinen och starta den.
Handdiska allt som inte fick plats i diskmaskinen.
Torka av ytorna i köket samt plocka undan grejer som stod framme.

Ja tack, jag vill ha en klapp på axeln! Va duktig jag är!

No comments: