Tuesday 29 June 2010

Panini och E goes Ullared!

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!

Äntligen kom den dagen då jag och Emma bestämt att vi skulle åka till Ullareeeeed!

Efter vi käkat lite frulle åkte vi gladlynta mot vår destination.


Eftersom Emma måste ha mat med jämna mellanrum handlade vi lite proviant på vägen, man vill inte stå inne i Gekås med en hungrig Emma inte!


Ser ni vad det står på skylten? Va va va?


När vi kommit fram snappade vi två kundvagnar som skulle FYLLAS med saker. Man åker ju inte så långt som vi gjorde om man inte tänker ta tillvara på dagen! Vagnarna kändes väldigt lättnavigerade såhär tidigt på dagen (kl. var runt 11:40).


När vi såg hur mycket bilar det stod på parkeringen blev vi lite rädda. Hur mycket kö in skulle det vara egentligen? Skulle vi ens komma in!?


Vi stannade en snabbis vid vinkrutan och vinkade till David (OBS! bilden är stulen).


Måste ju ha bildbevis på att jag faktiskt stod utanför. Till vår förtjusning var det INGA köer in. WOHO! Va bara att strutta in med våra kundvagnar och börja shoppa.


ACK! Inspelning på G. Vi måste hålla utkik efter röd-tröjorna så vi inte skulle hamna framför någon kamera.


Här är de jäklarna! Smygfotade dem istället. Även fast det ser ut som att en av killarna kollade åt vårt håll när jag fota dem. Här såg vi Boris med. Han sprang omkring och skulle bli filmade. Undra sa flundra vad han skulle hitta på? Jadu mina vänner det ska jag berätta för er. Det var bröllop på G. Ja ni läste rätt. Ett par gifte sig inne på Ullared. Nej, vi gick inte dit för att kolla och ta kort, kändes lite för, ja, patetisk? Vi såg Morgan med, men det blev igen bild på honom tyvärr!


4,5h senare är båda vagnarna fulla och TUNGA. Tiden gick så jäkla fort! Nu ska man "bara" gå och betala. Stå i kö ungefär en timme för att bli fattig.... Trodde vi ja! Det var INGEN kö till kassorna heller. Fyfasen vilken tur vi hade.


När vi kom ut såg jag att jag hade rivit upp ett nagelband. Snyft, om jag bara hade haft ett plåster....


Vilket jag såklart hade! Hade ju köpt plåster inne på Ullared såklart! Ser ni hur silvrigt och fint det är?


Såhär ser en fullastad bil ut.


När vi kom ut var det så varmt att vi var tvugna att ta en glasspaus innan vi åkte hem. Vi hade kollat runt lite i affärena utanför i ungefär en timme med. Emma ville hitta ett par skor, men det blev det inget med tyvärr.


Hemma med allt uppackat på bordet. Nej, katten är begagnad och införskaffades ej på Gekås. Nej väggen är inte orange, den är röd!


Tada mitt kvitto!


VA!? Vad är detta!? Jo en bild på Morgan och Emma! Lurade! Moahahahahaha



Nu är jag trött som en Gnu. Ska käka lite chokladfingerkex, ta ut Svea och sen ska jag sussa.

Snipp snapp snut så var denna Ullaredssaga slut. För denna gången.......

3 comments:

Elinor said...

åhh! Jag vill också! Det är ju så roligt (typ den gången man gör det per år) att shoppa loss! En massa skit kommer man hem med, som julafton när man packar upp "ÅH köpte jag den här... undra vad jag ska med den till" hihi...

Daniela said...

Haha. Ni e väl allt bra muppiga :D Hoppas att ni var snälla mot Morgan.

Panini said...

Hihi ja man kan väl inte vara annat mot en sådan knasig filur :D