Sunday 22 May 2011

Göteborgsvarvet

Jag överlevde varvet! När jag tog mig över Götaälvsbron trodde jag nästan att jag skulle krevera. Det var sådan MOTVIND att det t.o.m var JOBBIGT att ta sig ner för bron. Det var där som höften gav vika också. Pallade inte alls trycket, så det blev en del gång efter det! Då var det ju ändå ca. 7km kvar av loppet...

Innan loppet var mitt mål att klara det under 3h. Jag skulle bli väldigt nöjd om jag klarade det på 2h 30min. Min sluttid blev: 2:30:22. Dvs jag är väldigt nöjd över min prestation. Vette tusan om jag kommer att springa nästa år dock.

Ska iallafall anmäla mig till tjejmilen och midnattsloppet. Där kommer mitt mål vara att springa på under 1h. Igår sprang jag de första 10km på 1:06:04 så det känns som ett mål jag kan nå upp till!

Nu ska jag vila mina stackars ben så att dem är fit for fight för nästa träningspass. Känner mig taggad!

No comments: