Sunday 15 May 2011

Händelserik helg

Ja ni! Denna helg har minst sagt varit ganska händelserik. I fredags när jag kom hem från AW kollade jag lite på TV innan jag skulle gå och lägga mig. Helt plötsligt hör jag tre höga knall, tänkte inte mer på det med tanke på att man i området ofta hör ex. fyrverkerier som lät typ likadant.

Men sen hör jag en helikopter som snurrar runt i området och fattar då genast att det måste ha varit pistolskott jag hörde! Höll koll på nyheterna och läste sedan att det var någon som hade blivit skuten nära där jag bor. Poliserna var ute på parkeringen precis utanför mitt fönster mitt i natten och höll mig vaken med blinkande sirener. Är det inte bilbränder så är det pistolskott?

Ni kan ju gissa om Svea fick sig en kvällspromenad, NEJ!

Igår så åkte jag och Emma iväg för att springa vid Slätta Damm. Jag måste ju testa min höft lite inför nästa lördag. På parkeringen hörde jag något som lät i en buske. Nyfiken som jag är gick jag fram för att kika.


Det var en orm! Emma är livrädd för ormar så jag varnade henne fort att inte gå fram. Men hon vågade smyga fram och kolla på BESTEN. Vad ormen gjorde i en buske på en parkering?


Jagade mat såklart. Den här lyckligt lottade paddan (lyckligt lottad för att den kom undan) kom skuttandes ur busken också. Vi stannade lite på parkeringen för att se vad som skulle hända med stackars paddan. Men han hoppade iväg med livet i behåll.

Sen blev det dags för löpningen. Det gick väldigt bra. Jag höll ett helt ok tempo och höften gjorde inte allt för ont. Det var värst i uppförsbackarna. Tror nog att jag kommer skita helt i att försöka mig på att springa upp för några backar på lördag för att inte riskera höftproblem mitt under varvet.



Efter jag och Emma sprungit färdigt åkte vi hem och gjorde oss iordning för att åka till biljardhallen. Mark, David och Emma skulle spela snooker. Jag var domare och fick sköta poängredovisningen. Vad skulle vi göra utan våra kära iPhones?


Sedan fick Mark och David nöjet att åka med mig hem, jag körde! Trodde kanske att det skulle vara lite läskigt att köra med passagerare, men det var det inte alls. Körde bara på som vanligt och det gick smidigt.


På kvällen lagade jag quesadillas och så kollade vi på ESC. Kan väl inte säga att låten som vann var superbra, men helt ok. Synd bara att vi inte drog hem segern när vi var så nära. Så här bra till har vi inte legat i röstningen på fleeeeeeeeeeera år.

Vad jag ska göra nu? Ja ni..... Vänta på att vissa ska vakna så att jag kan få röstningen ur världen. Sen ska jag bara ta det lungt idag och vila upp mig efter den här helgen!

Tjing

No comments: