Tuesday 15 November 2011

Skaldjursbuffén

Detta är en del av den skaldjursbuffé vi fick mumsa av ikväll. Det serverades bl.a. flodkräftor, krabba och räkor. Jag har aldrig ätit krabba förut så det var en upplevelse. Var dock en hel del meck med krabban, knäcka lite däääär, gräva lite däääär. Tog evigheter att äta den rackarn, var rätt så gott men lite konstig konsistens.

Jag har heller aldrig ätit svenska flodkräftor förut. Var en STOR skillnad mot det man vanligtvis köper i affären. Dessa var saftiga och mycket krämigare, riktigt smarrigt.

Nu måste jag sova så jag orkar med morgondagen. Måste ju vara utvilad till hotellfrukosten! Även fast frukosten på svenska hotell inte brukar vara så enastående, yoghurt och bröd. Näe nu ska jag inte vara neggo här inte. Sova bör man annars d.... orkar man inte moffa frukost. Godnatt!

No comments: