Wednesday 16 November 2011

Smygavgift

Får några veckor sedan ringde jag till vårdcentralen och fick ett recept förnyat. Idag fick jag en räkning på 80kr från vårdcentralen. Det kostade nämligen mig pengar att förnya recept per telefon. Detta hade jag ingen aning om. Vilket gör mig väldigt irriterad. Känns lite som att jag blivit förd bakom ljuset.

Det är inte så att jag inte för mitt liv skulle betala 80kr till vårdcentralen för att de förnyar mitt recept. Såklart dem ska få ta betalt för det. Det som irriterar mig är att jag inte blivit informerad om att det kostar att förnya recept via telefon. När jag ringde dit var jag smått förvirrad och frågade sköterskan om man verkligen kunde få recept förnyade bara genom att ringa in till dem. Berättade även för henne att jag inte hade haft någon aning om att man kunde göra detta. Kunde hon då inte sätta ihop 1 + 1 = 2? Personen i fråga hade aldrig ringt in och förnyat ett recept + hon visste inte ens om att man kunde göra detta = hon har ingen aning om att det kostar pengar. Informerar man då inte denna person om detta? Tycker det var väldigt dåligt gjort av er vårdcentralen, fy på er!

Sen kan man väl diskutera om 80kr inte är lite väl mycket pengar bara för att förnya ett recpet, men det är en helt annan sak.

No comments: