Wednesday 26 May 2010

Myrfobi

Till terminsslutet är jag ute på praktik på en skola. Idag gick vi
bl.a. ut i skogen för att kolla på skolans nya grillplats. Jag har
inget emot att vara ute i naturen så länge jag slipper myror. Men
gissa vad det fanns massvis av på väg till grillplatsen? Jo myror!
Jag ville vända tillbaka gallskrikandes mot skolan, men eftersom det
är meningen att jag ska bete mig som en vuxen gjorde jag inte det.
Fick bita i det sura äpplet och be till gudarna att ingen myra
attackerade mig.

Min fobi började när jag var en liten. En liten tös som inte ville
annat än att vara precis som sin storebror. Han var så tuff att han
lät MASSA myror krypa upp på hans byxor som han sedan skakade av sig,
lätt som en plätt. Lilla Pernilla fick lära sig den hårda vägen
att det inte var så jäkla lätt att skaka av sig de där myrorna. De
kröp och kröp och kröp upp på mig vilket ledde till att jag fick
panik! Nu klarar jag inte av myror.

No comments: