Sunday 9 May 2010

Promenad med äggning!

Övertalade Mark att följa med mig ut på en promenad. Suttit inne och degat (nästan) hela dagen så jag behövde lite frisk luft. Ända sättet att få med honom var att gå med på att vi skulle äta hamburgare. Började knata mot ett gatukök som vi visste låg i slakthusområdet vid Gamlestan, trodde dock att de endast hade öppet på vardagar. Vi hade rätt. Spelade i och för sig inte så stor roll, vi knatade vidare mot ett annat gatukök som ligger åt Angereds hållet. Ja alltså det ligger inte I Angered, men om man går från SKF mot Angered så ligger det vid vägen, typ.

OCH VET NI VAD SOM HÄNDE! Vi gick i lugnan ro bredvid vägen. Så kör det förbi en bil (körde mot oss) där någon hivar något emot oss. Fattade inte riktigt vad som hände. Trodde någon hade försökt att sula en flaska mot oss, det lät som glas som splittrades mot marken bakom oss där vi gick. Men det var ett ägg! Någon jävel hade kastat ett ägg efter oss! Vilka jävla idioter. Tur att de inte träffade mig, då hade det inte blivit roligt för någon inblandad........ Första gången någon slänger ägg efter mig från en bil.


Aja, vi kom iallafall fram till gatuköket. Båda blev förvånade att de fortfarande hade öppet. Men vi hade nog tur, de stänger egentligen kl. 18 på söndagar, vi kom in runt 19. De höll på att fixa någonting med fönsterna så de släppte in oss. Det var god hamburgare, trevlig service och framförallt hade de VÄRLDENS GODASTE ketchup! Har inte ätit den på nästan ett år. Går inte att få tag på den någonstans.


Curry ketchup är så jävla gott! Någon som vet vart jag kan köpa får ju gärna höra av sig.

Näe nu måste jag lugna ner mig från äggandet, slappna av med ett avsnitt av Supernatural.

2 comments:

Daniela said...

Men wtf liksom! Kasta ägg?! Vem fan kastar ägg efter folk? Det gör man väl bara på film om man e ovän med någon eller möjligen om man e en snorvalp som vill göra ett hyss. Jag förstår ingenting. Tur att ni e oskadda iaf.

Panini said...

Ja fattar inget heller. Kändes absurt... typ trick or treat :P