Thursday 9 December 2010

Fiskarnas vän!

Lycka är att hitta ett 3pack fishermans friend för 20:-! Jiiihaaaa (neeeeeej jag har inte varit torr i halsen/hostig/förkyl/pestsmittad i 2månaders tid)

Igårkväll var jag ute med jobbet och käkade thaimat. Det var väldigt mumsigt och trevligt! Vi var på en restaurang som ligger vid Smyrnakyrkan, Moon Thai Kitchen tror jag det hette. Verkligen att rekommendera. Deras kokosnötsglass var gudomlig!

Att ta sig hem på kvällen var dock inte så roligt. Först när jag kom till Brunnsparken var det 12min kvar tills bussen kom. Inte kul att stå och vänta i snöovädret i tunna svarta byxor, tunn kofta under jackan och kalla boots! Jag är van med att ha på mig mössa, vantar, långkalsonger (ofta långfjollingar, jeans OCH termobyxor!), tshirt, termotjocktröja. Usch och fy för att frysa så varje dag.

Sen när jag väl var på bussen sa bussföraren att en av gatorna (nära där jag bor) var avstängd av polisen så han kunde inte köra sin vanliga runda. Blev tvungen att gå av en station innan min och PULSA hem i snön, var ju inte plogat alls pga den nya snön som fallit.

Tog mig ca 15-20min att ta mig hem gåendes. Mina ben och fötter var som isbitar när jag kom hem. Fick iallafall ett varmt välkomnande av vovsing och maken som bäddade ner mig i en varm skön säng. Tog nog inte många minuter innan jag somnade för hux flux ringde väckarklockan och det var dax att gå upp!

No comments: