Thursday 23 December 2010

Strömmen rymde

Shit jag höll precis på att få ett nervöst sammanbrott. Var ute och gick med Svea så såg jag hur hela vår lägenhet blev svart. Strömmen hade gått. Vi kollade propparna (även fast jag inte vet hur en propp som gått ser ut!). Knäppte upp jordfelsströmbrytarspakengrejen. Men INGET hände. Fick ringa till brorsans flickvän i panik och fråga vad som hänt (hon är elektriker). Hon misstänkte att det kanske var en fas som gått i källaren = jag får mer panik. Dagen innan julafton, hur ska man få tag på hjälp!

Brorsan och David hjälpte oss iallafall med att få fram ett jour-nummer. Kom tillslut fram och fick prata med en b*tch som antagligen var väldigt bitter över att behöva jobba dagen före julafton. När jag sagt att vi kollat propparna, dragit ut alla sladdar och grejer samt knäppt upp jordfelsbrytaren så fick jag som svar - om det är något ni orsakat själva får ni stå för kostnaderna. Jaha tack för den din bittra $]^{^~+<?\£\¥+}%#?_!'. Inte precis vad jag vill höra när jag redan är i paniktillstånd!

Efter en kvart typ ringde ordförande för vår förening på och gick sedan ner för att byta en propp/fas/whatever nere i källaren och nu har vi el igen! Yay för lyckliga slut.

No comments: