Thursday 20 October 2011

Ett mystiskt paket....

Idag när jag kom hem från jobbet hade jag fått ett avi om ett mystiskt paket på posten. ARGH! Paketet låg på Rimmaregatan - postkontoret för företagspost - vilket ligger lite avsides. Aja, på med ytterkläderna och knata dit, kan ju inte sitta hela kvällen och undra vad det var för paket heller!



MEN när jag gått dit, stått i kö, svettats för att det var så varmt där inne, fick jag reda på att paketet inte alls låg där. Det var på hemköp nere på torget........ MORR.

"Det var ju oturligt för dig då" sa han bakom disken. Ja det kan man väl lungt säga. Men inte så mycket att göra åt det än att knata tillbaka till hemköp.

Var ändå tvungen att gå till apoteket och hämta ut bl.a. ny hostmedicin. Fick den här snajsiga skeden med! Tyckte den såg häftig ut tills Mark slängde ur sig att han tyckte att den såg ut som en sked man ger medicin till barn med. Här får man inte gå omkring och vara glad för det lilla i vardagen!?



Nåväl, tillbaka till paketet. Så här såg lådan ut. Stooor låda som vägde mindre än 500gram. Ville vänta tills på måndag att öppna paketet. (Varför måndag? JO FÖR DÅ ÄR DET MIN FÖDELSEDAG! HIPP HIPP HURRA FÖR MIG!) Men Mark tvinga mig att öppna det nu.



TACK MAMMA för min nya cykeldator!



Bruuuuuuuuuuuuuuuuum. Nu ska jag bara bli frisk också så jag kan trampa järnet på cykeln.

PS. Ringer imorgon mamma, är för trött i rösten ikväll.

PPS. Om jag glömmer att ringa dig imorrn mamma får du ringa mig!

No comments: