Wednesday 29 September 2010

Frost

Ser ni hur många (få!) grader det är ute? Tacka gudarna att jag köpte mössa igår. Fy fasen va vintrigt det kändes när jag var ute med Svea. Det var t.o.m frost på marken. Första gången hon såg/kände frost. Hon tvärstannade när hon märkte det under tassarna. Sen blev det nästan ett frenetiskt nosande i frosten resten av promenaden.

Vågade inte ha henne lös under en längre tid nu på morgonen. Igårkväll när jag tog ut henne jagade hon efter två harar. Det var mörkt ute och hon sprang upp i ett skogsparti. Sen körde det omkring en bil däruppe på vägen också (det är typ nästan aldrig några bilar där så bli inte förfärade över att jag släpper henne lös mitt i vägen!). Gissa om jag fick smått panik. Men efter typ 1min kom hon tillbaka och blev kopplad fort som tusan. Näe nu ska jag dyka ner i soffan och gosa med odjuret!

No comments: