Tuesday 14 September 2010

Mardrömsmorgon

Ultimat väder ute för dagens arbetsintervju...

......

......

NOT!

Usch och fy! Det regnar och det blåser. När jag skulle gå hemifrån i morse så blåste det så mycket att ytterdörren flög ur mitt grepp. Tur att vi har köpt ett paraply iallafall. Annars hade det varit katastrof.

En halvtimme innan jag egentligen hade planerat att gå upp vaknade jag och kom på att mitt nagellack som jag hade på mig såg förjävligt ut. Gick upp och skulle leta upp borttagningsgrejer. Men hittade inga bomullstussar. Testade att ta bort med toapapper men gick inge vidare! Det blev en kompromiss och jag målade på ett nytt lager så det ser inte för taskigt ut. Men inte särskillt bra heller...

Intervjun jag ska på idag kommer att vara på förskolan. Rektorn sa att det var en liten förskola. Den ligger längst ner i ett bostadshus. Så tänkte jag att jag kan ju inte komma valsandes in där med mina boots!? Eller? Nåväl beslutet togs att inte ha dem på mig utan att sätta på mig gympaskor. Borde inte egentligen spela någon roll för de är ju hela och rena! Men man vet aldrig med folk....

Nu kommer bussen. Phew morgonens första tur har slagit in. På bussen fanns en display som berättar vilken nästa station är. Slipper jag sitta på helspänn hela resan och vara orolig för att jag ska missa hållplatsen.

Nu - Wish me luck!

(Mitt 3G nät har inte fungerat så får se om jag får iväg detta inlägg eller inte.)

No comments: