Tuesday 16 August 2011

Bajslycka

Morgonen började bra! Sveas mage visar på att vara bättre. Först var hon ju lös, sedan blev hon hård. Bajsade inte söndag eller måndag så igår kväll var jag väldigt orolig för henne. Men imorse smällde det! Plötsligt hände det. Var tvungen att springa in och väcka Mark för att berätta den glada nyheten, vad spelade det för roll att klockan var 07:00? Hihi!

Förskolan var stängd idag för att vi hade studiedag. Gick på en föreläsning med Veli Tuomela, han pratade om barns språkutveckling i förskolan. Jädrar va bra han var! Intressant och rolig, 3h gick fort som vinden. En av de bästa föreläsningar jag någonsin varit på. 

Nu är jag påväg hem! Ikväll kommer Emmis över på middag (och bihanget David...). Hon kom hem från Afrika idag. Bör nog rulla in på Göteborgs central snart. Mark har fått för sig att jag ska hjälpa till att städa när jag kommer hem, vad är det för fantasivärld han lever i? Jag har ju jobbat hela dagen! Inte ska jag slava när jag kommer hem också! Eller!?

Bah, han kan vara så egoistisk...... host.




1 comment:

Elinor said...

Hahaha det ljuva livet som hundägare (å mamma) man oroar sig jäääääämt! Chendas jävla mage har först nu (7.5 år senare) börjat stabilisera sig.

Hahaha jadu, det där med att städa alltså... finns det ngt tråkigare?? Jag håller med dig, har man jobbat ska man slippa städa (dock hoppas jag inte att min man läser detta, för det gäller bara mig, inte honom!)

Ha en bra kväll! :)