Wednesday 24 August 2011

Skärp er! x 2

Jag köper oftast hund- och kattmat på nätet. Sist jag beställde skulle jag även få med gratis böcker. Men när ordern kom fanns inte böckerna med i, även fast de checkat av att dem var med i paketet. Kontaktade kundservice som bad så mycket om ursäkt och att de skulle skicka böckerna till mig så fort som möjligt, plus 50:- rabatt nästa köp.

Idag fick jag böckerna OCH någon annans hundmat! Hur lyckades dem med detta!? Får kontakta kundtjänst imorgon igen och berätta att jag fått någon annans order också... Skärp er!

Igårkväll var det skottlossning utanför oss igen. Jag hörde det inte (var inne på toaletten) men Mark sa att han hörde typ 6-7skott. Läste i nyheterna imorse att en man hade blivit skjuten och vårdades på sjukhus. Bara detta är ju läskigt nog. 3skottlossningar under några månaders tid. Skärp er!

Men historien slutar inte där mina vänner. Idag när jag kom hem till jobbet möttes jag av en polisbil som stod utanför vår lägenhet. Undrade vad fasen som hänt nu!? Tydligen hade 1 av skotten åkt rakt in i en kvinnas lägenhet som bor en våning upp några portar ner. Rakt genom balkongen, genom huset och susat mellan hennes ben in i lägenheten. Hon hade stått vid fönstret och kollat. 2-3skott till hade träffat hennes balkong men inte penetrerat.

Dagens lärdom - stå INTE vid fönstret om du hör skottlossning!!

2 comments:

Christofer said...

dagens lärdom: bo inte i göteborg

Panini said...

Ha ha ha..... :P