Sunday 28 August 2011

Resultat

Så, nu är Midnattsloppet Göteborg sprunget! Allt gick inte smidigt under kvällen men jag åkte hem med glatt sinne efteråt iallafall.

Vi fick ju som sagt inte särskilt bra väder. Started blev försenad (pga oroligheter på stan) med 30min vilket inte är så jätteroligt när man står i startfållan och det SPÖregnar. Det regnade inte hela tiden men jag blev kall ändå. Vågade inte värma upp allt för mycket för att inte få ont i foten redan innan loppet. Sen var det väldigt mycket folk när vi sprang, var svårt att ta sig fram eftersom man var tvungen att springa runt stora vattenpölar etc. Folk som kollade på betedde sig som arslen kring banan också. Fick en öppnad full ölburk kastad mitt framför fötterna på mig, människor försökte springa över till andra sidan vilket resulterade i att vi löpare sprang in i dem.

Men trots allt detta är jag jäkligt nöjd med kvällen och min prestation. Jag sprang på 1:06:16 vilket jag är nöjd med. Men det jag är mest stolt över var att jag inte gick en enda gång under loppet. Vid sisådär 5km bestämde jag mig för att jag tametusan skulle springa hela vägen. Och det gjorde jag också! Dessutom tyckte jag väldigt mycket om banan.

Hur jag mår idag? Ont i höft, lite ont i fot och groggy (troligtvis pga bara 6h sömn)!

Om jag kommer springa nästa år? Yes!

2 comments:

Daniela said...

Heja dig Panini, bra jobbat!

Elinor said...

Ja det var riktigt stökigt i stan där. Men alla som sprang var riktigt tappra!! Såg många orangea tröjor på vagnen å alla var förvånansvärt glada å blöta! haha! Det är en kul grej, man kanske skulle försöka springa nästa år! :)

Bra tid fick du ju också!!