Sunday 14 August 2011

Fisk och ris

Äntligen blev det riktigt ruskväder med regn så jag kunde inviga regnkläderna ORDENTLIGT. Jag höll mig torr = jag är nöjd. Dessutom är huvudvärken äntligen över sådär lagom tills arbetsveckan börjar igen! Har iof hellre ont i huvudet hemma än på jobbet. Huvudet kändes dessutom bättre när jag hade glasögonen på mig, bör det säga mig något?

Som jag skrev igår har Svea problem med magen. Vi bestämde att svälta henne i 24h så mage + tarmar skulle få chans att vila. Idag har vi gett henne små mängder med ris och vit fisk (ska tydligen vara skonsamt). Hon har inte fått något återfall än, ta i trä! Förhoppningsvis slipper vi ta henne till veterinären (då det även kom lite blod, för den som undra...).

Kan också meddela att fisk och risdiet gav en hund med väldigt illaluktande fisar. Uäck! Tur att hon inte äter det jämt kan jag ju bara säga.

Näe dags att sova, ska ju upp om några timmar. Natti!

No comments: