Thursday 4 August 2011

Upphittad!

Är äntligen påväg in till stan efter att febrilt ha letat efter min plånbok.

När jag plockade på mig "the important three" (mobil, plånbok, nycklar) kunde jag inte hitta plånboken! Letade på mina "vanliga" ställen. Letade i köket, hade faktiskt sett den där för obestämt antal dagar sedan. Letade i torktumlaren (tvättat byxor = chans att den fortfarande låg i ett par byxor) och i tvättkorgen men inge napp. Rotade runt på Marks skrivbord och i sovrummet. Vid det här laget börjar jag få smått panik.

Mark säger till mig att kolla internetbanken för att se om det varit några konstiga köp med mitt kort.

VEM tusan hade använt mitt kort i måndags!? Jag har varit hemma sedan i söndags pga värkande fot!! Jäkeln hade handlat på hemköp, åhlens och elgiganten!!!

Vänta här nu...... Jag var ju på elgiganten i söndags och bytte kolsyrepatron till Sodastreamen. Eller var det i måndags? Det var JAG som varit i stan i måndags!! Kolsyrepatroner = tungt att bära = jag hade på mig min ryggsäck. Phew..... detektiv Panini har löst ännu ett brott!

Erm...

No comments: