Thursday 1 April 2010

Blodbad och påskfint


Ser ni!? Det forsade (läs: jag kom såg av en slump att mitt nagelband börjat blöda) blod från mitt finger efter all städning! Att städa är farligt, jag borde anlita någon professionell som kan göra det åt mig.... Nu är det iallafall fint hemma. Vi har en hall igen. Allt skräp är borta nu. Mark hjälpte till med städningen när han kom hem från jobbet. Tvätten är också färdig. Känner mig duktig och välförtjänt av en fortsatt slapp skärtorsdag.


Se vilka fina påskägg jag har ordat. Köpte ALLDELES för mycket godis dock. Har massvis över efter att ha stoppat äggen fulla. Fick tejpa ihop dem. Påsen med Anton Bergs mandelägg rååååkade hamna utanför. Nåväl, måste jag äta upp dem själv så måste jag, suck och pust.

Gick precis ner till konsum för att köpa bröd till middagen. Orkade inte laga någonting. Titta vad jag hittade! Är den inte söt. Dusk nosade och nosade på den. Hon höll på minst 1min tills jag tog den ifrån henne.


Nu ska jag kolla till kycklingklubborna i ugnen och kanske duka. Har tvingat Mark att kolla på "Shutter Island" med mig. Har hört att den ska vara bra. Men det är en skräckis tror jag och sådana vill jag ju inte kolla på själv!

No comments: