Thursday 15 April 2010

Eftermiddagslur

Jag och Dusk har precis sovit lite. Vi låg i soffan och gosade till en (dålig) film och hipp så snarkade vi ikapp, hon på min mage. Det var mysigt att vakna upp med en varm katt på mig. Försökte ligga still så att hon inte skulle vakna och lägga sig någon annan stans, men misslyckades.

ZzZzZzZzZzzzzzzzz

Innan filmen kollade jag på en dokumentär (på voddler) om ADHD. Den var intressant och handlade primärt om man skulle ge medicin, kommer inte ihåg vad den hette men den var liknande kokain, till sitt barn eller lära dem leva med sin syndrom. Väckte många nya tankar måste jag säga. Dock slutade den lite abrupt, fick inte reda på hur det gick för några av barnen. Bl.a. var det en pojke vars föräldrar som hade sökt hjälp med att förbereda honom för skolan. Han hade börjat ta medicinen sen 2års ålder, och var fortfarande inte hanterbar. Men under dokumentären kom det fram att han kanske inte hade ADHD (wtf?). Ja mer än så vet jag inte om honom....

Näe smaska en M&M och se om jag hittar en kanske bättre film att kolla på. Uh, ibland är livet hårt som student.

No comments: