Wednesday 14 April 2010

Göteborg Energi

Idag hade vi studiebesök på Göteborg Energi. Vi fick först höra på en timmes lång föreläsning om olika energisorter och hållbar utv....... ZzZz

Va så omotiverad och uttråkad att jag höll på att tuppa av. Sen behövde jag hosta hela tiden också så jag blev tvungen att sitta i en timme och försöka göra allt i min kraft för att kväva hostningar och snorningar. Men vi fick fika efteråt så jag förlåter föreläsaren. I pausen så lottade jag och Emma turordningen för Halv åtta hos oss. Vi bestämde i förgår att vi ska ha två middagar denna helg sen två middagar nästa helg.

Efter föreläsningen så fick vi gå runt och kolla på deras utställning. Jag tycker "Framtidens lägenhet" var intressantast. Med handen på hjärtat kan jag avslöja att jag inte är så intresserad av glödlampor från 50-talet.......

I framtidens lägenhet så var alla möbler nere i golvet. Man tog upp dem genom att trycka på en knapp. Det fanns mer saker än de jag hann fota, ex. badrum med badkar ner i golvet - diskmaskin som man inte behövde böja sig ner för att plocka ut disken ur - projektor som men en knapp snurrade runt 180grader etc.

Before:
After:
Before: (Stolarna va nere i golvet med, hann bara inte hala upp telefonen och fota i tid)


After:


Efter utställningen tog jag och Emma en promenad in till Nordstan. Mycket fint väder och ÄNTLIGEN kunde jag gå ut och gå i det!

No comments: