Monday 19 April 2010

Dusk

Katten är inte helt, ja, "normal". Hon ÄLSKAR min vintermössa, som förövrig jag älskar med så jag vill inte att hon springer omkring med den hemma. Inte på huvudet då, utan drar den i bobben och klöser etc. Man vet DIREKT när hon har fått tag i den. Då springer hon omkring och JAMAR och SKRIKER och kommer till oss och visar vad hon hittat. Visst är hon världens sötaste när hon springer omkring med den, men den är min! Jag gömmer den på olika ställen, bl.a. längst in i mina lådor så hon inte ska komma åt den. Men hon lyckas alltid hitta den, börjar misstänka att hon får hjälp från någon här hemma....


Igår när jag och M vek tvätt hittade vi henne i strumplådan. Precis som min mössa har hon en förkärlek till strumpor och fötter.


Sedan igår kväll hittade jag henne jamandes med mina för dagen använda strumpor, i tvättkorgen.

No comments: