Friday 2 April 2010

Långfredag

Idag är det långfredag, det kommer vi fira med att hämta upp en vän - förhoppningsvis också en framtida vän, kanske. Sen vet jag inte vad vi ska göra under dagen. Men ikväll ska vi iallafall på Jensens och käka. Ska bli gott. Va länge sen vi åt på restaurang, nom nom.

Shutter Island som vi såg igår va inte så bra. Jag tyckte inte om den. Den va tråkig. Blev bättre i slutet av filmen, men då hade jag redan bestämt att den var dålig. Jag hade fått för mig att det var en skräckfilm, det var det _inte_.

När jag kommenterade på en blogg fick jag.. vet inte vad det heter.. äsch.. när man måste verifiera att man inte är en bot och skriva vad som står på skärmen. Detta fick jag skriva -> drench mortals. Kändes lite väl mörkt kanske?

Nu måste jag göra mig i ordning och ge mig ut i regnet, vi ska hämta upp Lotta på centralen.


Stockholm i mitt hjärta,
låt mig besjunga dig nu,
åldrad i ungdomlig grönska,
öarnas stad, det är du!
Av städer jag känner i världen
är du den stad som fått allt.
Genom Mälarens kärlek till havet
är du en blandning av sött och salt.

1 comment:

Elinor said...

Suck... Skrev en skitbra kommentar som inte funkade!

GLAD PÅSK på dig med!! Din blogg är ju för jäkla underbar!! Haha skrattade svinmycket när jag läste din och Marks SMS-konversation! Helt underbar ju!

Hoppas att du får ett påskägg imorgon då! Själv får man inget :(

Åh vilken härlig bild... längtar ihjäl mig efter sommaren...Jag som inbiten göteborgare, har faktiskt Stockholm i mitt hjärta, nu i skrivande stund, som ringsignal på mobilen!! :)

GLADER PÅSKER!

Kram kram