Tuesday 16 March 2010

Äntligen!

Ja äntligen vadå?

Inte så spännande, men äntligen ska vi sätta upp våra hyllor och skåp i vardagsrummet. Vi ska få hjälp av de bästa Emma och David på fredag. Eller jag räknar iallafall med att Mark och David borrar upp saker på väggen medan jag och Emma tar det lugnt i köket! :D

Jag och Mark har skjutit på det i månader. Vår borr fungerar nämligen inte på den väggen, betongen är för hård. Vi måste åka till Bauhaus och hyra en hammarborr, eller vad det nu heter. Det blir fullt upp på fredag! Men äntligen kan vi få ordning på vardagsrummet, känns alltid SÅ SKÖNT när man får någonting gjort hemma som man har gått och tänk på i en evighet.

Idag sa en av mina klasskamrater att hon hellre är student än verksam lärare, att hon bävade för då hon måste ut och söka jobb. Då frågar jag mig - varför i hela friden utbildar man sig då till lärare? Vissa människor gör mig minst sagt konfunderad, fattar inte hur de är funtade. Aja, folk är konstiga, inget vi inte redan visste!

Nu ska jag jäsa på soffan efter lax med risad potatis och vitvinssås , kolla på halv åtta hos mig med Dusk och kanske t.o.m. dricka en kopp thé/te/té/teeeeeeea.

KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS!!!!!!!!!!!



No comments: