Sunday 28 March 2010

Boktips 4


Under Nobelfesten skjuts nobelkommitténs ordförande till döds. Journalisten Anna Bengtzon blir vittne till händelsen. Detta vänder upp och ned på hennes tillvaro. Boken handlar primärt om Anna Bengtzon. Boken berättas dock även ur två andra personers perspektiv, hennes make Thomas och mördaren. Bengtzon har figurerat i 6 andra böcker som Marklund har skrivit, men denna är fristående.

Jag tycker att boken var lite seg i början (tror dock detta hade att göra med att jag egentligen ville läsa en annan bok först!) men när jag kom in i den tycker jag att den var spännande. Boken tar oväntade vändningar som håller spänningen uppe. Ser fram emot att läsa nästa bok som är en direkt fortsättning på denna. Den avslutas med en liten cliffhanger. Ska bara läsa ut "Aldrig fucka upp" först!

Har för övrigt varit ute och rastat Mark idag. Jag tvingade iväg honom ut på en promenad in till stan. Samma gnäll som förra gången, vi kom till Ullevi Norra sedan gav han upp. Jag hade nog kunnat knata en timme till, tycker det är skönt att komma ut och röra på mig när jag suttit inne hela lördagen! Vi lyckade iaf. bl.a. byta ut kolsyrepatronen för SodaStreamen, äntligen! Känns så skönt när man äntligen får någonting gjort som man tänkt på att göra under en lång tid.

Nu måste jag stoppa ett bråk mellan fislisorna, bajj!

No comments: