Sunday 28 March 2010

Sommartid

Hur irriterande är det när man skrivit ett inlägg så försvinner det bara? Aja, får skriva om!

Inatt var det dags att ändra till sommartid, dra fram klockan en timme. Jag gjorde det redan igår, så jag inte skulle glömma bort idag. Har ett väldigt starkt barndomsminne från detta. Jag skulle iväg till ett stall och prova på att rida. Jag var väl mellan 7-10år. Mamma hade lånat en bil och vi körde iväg till stallet. Jag var väldigt förväntansfull, hade aldrig suttit på en häst förut och jag hade kompisar som var väldigt hästintresserade. Iaf. när vi kom dit så blev vi informerade om att ridningen hade slutat. Vi var en timme sena, mamma hade glömt att ställa om klockan! Barnen var på väg hem. Alla hästarna var tillbaka inne i stallet, alla hästar förutom en liten fet ponny. Gissa vad jag fick göra? Jo jag blev mer eller mindre tvingad att "rida" ponnyn runt en slinga, en vuxen höll i tömmarna och jag satt bara och gjorde ingenting. Ponnyn var så liten att det nästan var så att mina ben räckte ner till marken. Jag var så besviken efter detta kan jag säga. Nu, i år, ställde jag om klockan dagen innan.

Tänkte att jag skulle laga påskmiddag på lördag. Men sen kom jag på, vad fan äter man till påsk förutom sill?? Måste jag kolla upp! Får väl bli ett samtal till mamma kanske.

Har läst ut en ny bok, boktips kommer kanske senare idag.

På tal om påsk, här är en av pyramiderna från Egypten! (Jag trodde inte att de skulle vara så slitna som de var, men med tanke på hur gamla de är kanske det inte är så konstigt :P)


Man fick absolut inte klättra på pyramiderna. Många som tydligen ramlat ner från pyramiderna och skadat sig/dött. Samt berättade guiden att det var många som åkte hit för att hoppa från pyramiderna för att ta sina egna liv, därav dessa skyltar.


Här är en av vakterna som såg till att folk skötte sig. De tog egentligen betalt för foton, men jag fotade honom i smyg.

No comments: