Friday 5 March 2010

Hårklippning

Idag bestämde jag mig för att klippa håret. Som vanligt visste jag inte riktigt hur jag ville ha min frisyr, det enda jag visste var att jag ville ha det kortare. Här är resultatet (vet inte än om jag är nöjd eller inte, vänjer väl mig!)



Själva klippningen va lite dramatiskt med! Frisören kanske inte riktigt hade 100% social förmåga. När de tvättar ens hår på en friser salong får man oftast en handduk att ha över axlarna, det fick inte jag. Kan säga att det skvätte ganska mycket vatten ner i nacken på mig, plus att det även rann ner vatten över näsan på mig. Nåja va inte så farligt, dock annorlunda. Sedan påbörjades klippningen. Som vanligt fick jag höra "åh va tjock ditt hår är", "Jo ja, jag vet, får höra det ofta". Hår flög åt höger och vänster, var som att vara mitt på ett battlefield. Hairdresser VS my hair! Hon kämpade tapper måste jag säga. Ibland drog hon med saxen och liksom slet av håret, gjorde jävligt ont måste jag säga, fick inte ens någon förvarning! Mot slutet av klippningen höll jag på att göra i byxorna! Hon klippte på fri hand väldigt nära mina öron och ögon, hon gjorde det jäkligt snabbt och, fan vet inte hur jag ska förklara... Gjorde stötande rörelser som om hon försökte sticka mig med en kniv. Öron och ögon är i helt skick fortfarande, what doesn't kill you makes you stornger?

Hon sa inte så mycket till mig under klippningen, förutom de normala "kan du titta ner lite" etc. Iof tycker jag det är ganska skönt, tycker att det alltid känns så jävla krystat att sitta där och prata med sin frisör. Kan vara trevligt ibland, men oftast torrt samtal. Men av någon anledning fick människan för sig att börja prata med mig medan hon hade hårtorken igång. Jag hörde inte vad hon sa, hon hörde inte vad jag sa. Jag antog dock att hon frågade om jag var nöjd, vad ska man säga om inte "ja".

"Nej du fröken det här blev ju urfult!!" hehe

Nä nu måste jag varva ner lite, lägga mig på soffan å kolla på lite TV tror jag.

Hoppas Mark kommer hem snart, är hungrig som ett djur. Ikväll blir det lax, potatis och vitvinssås.

4 comments:

Matte said...

Det vart en riktigt grym frilla Nilla.. (rimmar)

I like it :)

Panini said...

Tack :D

Daniela said...

Jag tycker du ser väldigt bra ut i din nya frisyr! Snyggt!

Panini said...

Tack så mycket, jag tycker själv att det är snyggt nu också, och väldigt praktiskt! :D