Saturday 6 March 2010

En lördag på stan

Jag och Mark har varit på IKEA idag och köpt lite småsaker till köket. Vi köpte några skålar, potatis och vitlökspressar och bakmått. Vi visste redan innan att vi bara skulle köpa lite småsaker, men vi kände ändå att vi nästan var tvugna att gå igenom hela IKEA. Vi följde pilarna lydigt, kollade inte på så mycket för vi har ju redan sett allt, om och om och om och om igen!

Sedan åkte vi in till stan och köpte en ny dammsugare! Se så fin den är


När vi packade upp den blev vi först besvikna, på kartongen är den orange/rost - men i verkligheten är den blå. Jag klagar inte för min älsklingsfär är blå, men det är ju falsk marknadsföring att ha en annan modell på kartongen. Men vi kom över besvikelsen ganska snabbt och nu håller Mark på och dammsuger för fullt. Jag blev väldigt imponerad av den, suger bra :D Dessutom kan vi koppla in den i hallen och sladden är så lång att vi når hela lägenheten därifrån!

Jag köpte även vax till mitt hår inne på Åhlens. Köpte ett igår, men det var så glansigt och jag var inte nöjd med det så jag köpte ett till idag. Det finns en frisersalong inne på Åhlens så jag gick dit och frågade dem vad de tyckte jag skulle använda för vax. Det blev ett matt vax från Björn Axén! (intresseklubben antecknar :P)

Nu ska jag diska de saker vi köpte från IKEA, hej svejs!

No comments: