Wednesday 3 March 2010

Nästa nya fluga?

Såg en rolig hund på spårvagnen idag, den hade luggen uppsatt med en påsklämma. Började direkt undra om jag kanske skulle se lika tjusig ut som hunden gjorde om jag också testade...

Jag tror allt att detta kommer bli the next big thing! Eller..... kanske inte.

Det är ganska kul att kolla på folk när de sitter på vagnen, vad det gör när de tror att ingen annan ser. Exempelvis var det en kille i morse som satt och läste en bok, han använde någon spetsig platt metallbricka för att hålla koll på vart han låg i texten. Helt plötsligt börjar killen att peta sig i örat med detta metallföremål, vilket såg groteskt och barbariskt ut.

Jag ville inte se hur denna metall-sak såg ut efter detta grävande i örat så jag bestämde mig för att vända mig åt andra hållet. Jag står nu mittemot en kvinna som läste Metro, som hon höll framför sitt ansikte så jag inte kunde se henne. Men när hon skulle vända blad så stirrade hon stint in i mina ögon för att sedan försvinna in bakom tidningen igen. Jag vet inte hur länge hon höll på och glo på mig mellan vändningarna, jag valde (efter typ 3 genomträngande stirrningar) att kolla ner i golvet resten av resan in till Pedagogen.

Spårvagnen i Göteborg väcker många känslor inom en.

3 comments:

Emma said...

Du e rolig du! :)

*jag måste ju vara bäst som är den första att kommentera din blogg*

Panini said...

Bäst är väl att ta i men lite coolare har du allt blivit ;)

Daniela said...

Hahah, snyggt! :D