Monday 22 March 2010

Boktips 3

Snabba cash!


Boken handlar om Stockholms underground kriminalitet. Boken baseras i 3 olika huvudkaraktärer som är involverade i Stockholms undre värld. JW - bratwannabe, Mrado - Gangster i jugoslaviska maffian, Jorge - latinsk knarklangare. Man får följa dessa 3 personer och deras kamp för att bli rika och skaffa "snabba cash".

Jag fastnade helt i boken, tyckte den var bra. Jag tycker också att det är extra kul att läsa en bok där platser skildras som jag känner igen. Ex. rör de sig i förorten (iof bara en snabbis men iaf!) Västertorp där jag är uppväxt. Min gymnasieskola - Brännkyrka - nämns i boken. Jag vet vilka klubbar författaren syftar på när han rablar upp stureplanshäng etc. Jag får en känsla av att boken är geniun.

Dock kan jag säga att jag tycker att slutet blev lite väl hastigt. Citerat från DP Fredrik "ja, högt tempo, sen bara stopp". Men jag kan förlåta detta slut för resten av boken var bra nog!

No comments: